Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Διάλογος… για να παραμείνει η Δημόσια δωρεάν παιδεία στο μηδέν


Διάλογος… για να παραμείνει η Δημόσια δωρεάν παιδεία στο μηδέν


Εδώ και λίγο καιρό ξεκίνησε άλλος ένας «διάλογος» για την παιδεία, ο τρίτος από την αρχή της κυβέρνησης της ΝΔ. Οι δύο προηγούμενοι κατέληξαν στα πολύ… «γόνιμα» συμπεράσματα της απόπειρας αναθεώρησης του αρ. 16 και στην ψήφιση του νόμου πλαισίου, στην περαιτέρω δηλαδή υποβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Αυτή τη φορά στο στόχαστρο τίθενται το εξεταστικό και το άσυλο, ενώ ο Σπηλιωτόπουλος καλεί όλους να συμμετάσχουν σε ένα διάλογο από μηδενική βάση, όπως τολμά να ισχυρίζεται. Απ’ ό,τι φαίνεται για τη Νέα Δημοκρατία, οι δεκάδες μαθητές που σέρνονται στα δικαστήρια, κάποιοι μάλιστα αντιμετωπίζοντας κατηγορίες σύστασης τρομοκρατικής οργάνωσης, η σκληρή καταστολή, η εξευτελιστικά υποχρηματοδοτούμενη παιδεία (μόλις στο 2,7% , ποσοστό χαμηλότερο της εικοσαετίας) και τα ήδη ψηφισθέντα νομοσχέδια για το νόμο-πλαίσιο, τα μεταπτυχιακά και την έρευνα, τους manager και τα συγγράμματα, αποτελούν μηδενική βάση. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τις υπόλοιπες δυνάμεις τους της νεοφιλελεύθερης συναίνεσης καθώς ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ, συνεχίζοντας το «συγκυβερνητικό» και «υπεύθυνο» τους έργο, συμμετέχουν στο διάλογο.

Στημένος και κατ’ επίφαση δημοκρατικός διάλογος

Πρόκειται για ένα διάλογο-επικοινωνιακό τέχνασμα, που η ΝΔ αναγκάστηκε να προκηρύξει υπό την πίεση της νεολαιίστικης εξέγερσης του Δεκέμβρη, υποκρινόμενη ότι σκύβει πάνω από τα προβλήματα της νεολαίας. Στην ουσία όμως χρησιμοποιεί μια διαδικασία δημοκρατικοφανή για να νομιμοποιήσει τα σχέδια της. Επιδιώκει μία ψεύτικη συναίνεση (η πλειοψηφία της επιτροπής για την παιδεία είναι διορισμένη από την ίδια την ΝΔ) για να προχωρήσει τις εκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις των κατευθύνσεων της Λισσαβόνα- Μπολόνια, δηλαδή την μετατροπή της παιδείας σε εμπόρευμα και του φοιτητή σε πελάτη. Σύμφωνα με το καπιταλιστικό πρότυπο, απο τη μια το πανεπιστήμιο οφείλει να είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση για κάθε ιδιώτη, η πρόσβαση στην γνώση προορισμένη για λίγους, τους οικονομικά εύπορους, και η πορεία προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση γεμάτη με ταξικούς φραγμούς(βάση 10, παραπαιδεία, πανελλήνιες)..Μάλιστα παρουσιάζοντας ένα φιλολαϊκό προφίλ, η ΝΔ, συζητά την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων, μεταθέτοντας όμως τον φραγμό στο προπαρασκευαστικό έτοςΑπο την άλλη το παναπιστήμιο- επιχείρηση πρέπει να παράγει εργαζόμενους φθηνούς, ευέλικτους και απασχολήσιμους, οι οποίοι θα ζούν με 500 ευρώ,χωρίς εργασιακά δικαιώματα με πολύ πιθανό το σενάριο να μην πάρουν ποτέ σύνταξη.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση της Ν.Δ. εκβιάζει τα πανεπιστήμια με μείωση της ήδη ισχνής χρηματοδότησης αν δεν εφαρμόσουν τον τετραετή οικονομικό προγραμματισμό. Θέλει ακόμα να υποτάξει το πανεπιστήμιο στην αγορά και να το μεταλλάξει σε εμπορική επιχείρηση. Γιαυτό λοιπόν και η ισχυρή και πέρα από τα προσχήματα ,φετινή μείωση της χρηματοδότησης έχει ως στόχο να αναγκάσει τις σχολές να σεβαστούν τους κανόνες της αγοράς και να ακολουθήσουν λογικές κέρδους προσαρμόζοντας ανάλογα και τα προγράμματα σπουδών τους ,έτσι ώστε να τους αποφέρουν οικονομικό όφελος. Μιλάμε για σταδιακή μείωση και ίσως κατάργηση της κρατικής χρηματοδότησης.

Και ενώ η χρηματοδότηση μειώνεται ,έχει ξεκινήσει η αξιολόγηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αξιολόγηση που συμπληρώνει την παραπάνω εικόνα και υποχρεώνει τα τμήματα να υποταχθούν στους νόμους της αγοράς . Μάλιστα για τις δυσμενείς πρώτες αξιολογήσεις τμημάτων ,διαπιστώθηκε ότι παρά το υψηλό επίπεδο σπουδών ,υπάρχει έλλειψη υποδομών-γιατί άραγε;- και στοχοποιούνται φυσικά οι φοιτητικοί αγώνες και οι καταλήψεις.

Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει από «το παράθυρο» τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και να αναθεωρήσει το άρθρο 16 ώστε να εμπορευματοποιήσει την εκπαίδευση και τη γνώση ,δημιουργεί την πελατεία για αυτά με τη βάση του 10 ,που πετάει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πάνω από εξήντα χιλιάδες μαθητές τα τελευταία χρόνια και οδηγεί εκατοντάδες τμήματα να βάλουν λουκέτο..Ταυτόχρονα «παίζει» με το ζήτημα της ελεύθερης πρόσβασης, πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος ,αφού θέτει και πάλι μία σειρα προϋποθέσεων και φραγμών για να εισαχθεί κανείς στο πανεπιστήμιο.Ελεύθερη πρόσβαση για το Σπηλιωτόπουλο σημαίνει προπαρασκευαστικό έτος. Ελέυθερη πρόσβαση για εμάς σημαίνει χωρίς προαπαιτούμενα,περιορισμούς και προπαρασκευαστικά έτη.

Ήδη από την τελευταία εξεταστική φάνηκαν τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί ο νόμος πλαίσιο με τη λίστα πολλαπλών συγγραμμάτων αφού πολλά από τα βιβλία ,οι φοιτητές/τριες αναγκάστηκαν να τα πληρώσουν ,ώστε να καλύψουν την αναγκαία ύλη που απαιτούνταν στα εκάστοτε μαθήματα. Επίσης με το χάος που δημιουργεί αυτή η διάταξη του νόμου τα περισσότερα βιβλία μοιράστηκαν μέσα στην εξεταστική. Αυτό δεν ήταν απλά ένα γραφειοκρατικό πρόβλημα και θα το ξανασυναντήσουμε μπροστά μας αρκετές φορές. Είναι διάταξη που εντατικοποιεί περισσότερο τις σπουδές αφού οι φοιτητές/τριες καλούνται να μελετήσουν μία τεράστια ύλη, από πολλά και διαφορετικά βιβλία τα οποία είτε τα πληρώνουν από την τσέπη τους ή τα παίρνουν πολύ αργά.

Παράλληλα, σε αυτόν τον διάλογο η κυβέρνηση επιδιώκει να απαλλαχθεί μια και καλή από το μεγαλύτερο εμπόδιο για τα σχέδιά της, δηλαδή το μαχόμενο φοιτητικό κίνημα. Οι συλλογικές μας διαδικασίες(συνελεύσεις) και τα ριζοσπαστικά μέσα πάλης(διαδηλώσεις) που έχουμε υιοθετήσει έχουν αποδείξει ότι μπορούν να μας φέρουν νίκες, και αυτά ακριβώς είναι που επιδιώκει να πλήξει η κυβέρνηση. Για ακόμη μια φορά το άσυλο, κεκτημένο του εργατικού και λαϊκού κινήματος και εφαλτήριο αγώνων, μπαίνει στην ατζέντα με σκοπό την κατάργησή του.Επιπλέον, η ΔΑΠ και ΠΑΣΠ μέσα στις σχολές κάνουν ότι μπορούν για να υποτιμήσουν την σημασία των συλλογικών διαδικασιών και να καλλιεργήσουν στους φοιτητές τη λογική του ατομισμού και των πελατειακών σχέσεων. Η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της στα ΜΜΕ (Πρετεντέρης ) προσπαθούν να μας πείσουν ότι για όλα τα προβλήματα της κοινωνίας φταίει το άσυλο και οι αγώνες μας. Με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης προσπαθούν να μας στερήσουν όλα τα κεκτημένα δικαιώματά μας και το βασικό από αυτά είναι το δικαίωμα να αγωνιζόμαστε! Επιδιωκουν, δηλαδή να μεταθέσουν τη συζήτηση απο τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης που οι ίδιοι δημιούργησαν.Οι μαζικές απολύσεις, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας που τώρα χρησιμοποιούνται ως πανάκεια,οι αυξήσεις των φόρων, οι μειώσεις στους μισθούς δείχνουν πολύ καθαρά ποιοί θα υποστούν στις συνέπειες.Γι' αυτό επιλέγουν να δημιουργήσουν ένα κλίμα τρομοϋστερίας και ανασφάλειας, που θα αναστραφεί με την κατάργηση του ασύλου. Και σε μια τέτοια περίοδο η καταπάτηση δημοκρατικών ελευθεριών φαντάζει πιο εύκολη για τις δυνάμεις του νεοφιλελευθερισμού (πόσο μάλλον για τα ακροδεξιά κατακάθια, στυλ ΛΑΟΣ).

Το διάλογο της κυβέρνησης τον έχουμε ζήσει άπειρες φορές στους δρόμους ΄όταν τα ΜΑΤ μας ρίχνουν τόνους καρκινογόνων δακρυγόνων και χημικών, όταν ξυλοκοπούν φοιτητές-τριες, όταν μας αναγκάζουν να πληρώνουμε τα συγγράματά μας, όταν απαξιώνουν τα πτυχία μας και εκμηδενίζουν τα εργασιακά δικαιώματα μας. Την αποχή από ένα τέτοιου είδους διάλογο η κυβέρνηση καλεί ανευθυνότητα. Αν όλα αυτά αποτελούν για την κυβέρνηση μηδενική βάση τότε ναι είμαστε ανεύθυνοι!!!



Δεν κάνουμε ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!!!


Ανευθυνότητα δεν είναι τίποτα άλλο παρά να συμμετάσχεις σε ένα στημένο διάλογο που νομιμοποιεί την αποτυχημένη εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Όσοι από μας βιώσαμε την κρατική καταστολή και εισπνεύσαμε τόνους χημικών αντιπαλεύοντας τις εκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, αυτός ο διάλογος μας προσβάλει. Είναι ένας διάλογος στημένος και επικοινωνιακός, αποκομμένος από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και κυριολεκτικά και σημειολογικά (η σύνοδος των πρυτάνεων έγινε στο Καρπενήσι). Κυρίως όμως έχει διαφορετικό προσανατολισμό από τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος.

Γιατί εμείς επιδιώκουμε και αγωνιζόμαστε για ένα δημοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα απαλλαγμένο από τα δεινά του αποκλεισμού και των κοινωνικών διακρίσεων, των ανισοτήτων και του ρατσισμού. Συνεχίζουμε των αγώνα για δημόσια και δωρεάν παιδεία ενάντια στις επιθέσεις της κυβέρνησης με τις ευλογίες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. Η δική μας απάντηση στον δικό τους στημένο διάλογο, είναι ο διάλογος με την κοινωνία ,τους εργαζόμενους και τα κοινωνικά κινήματα ,στην κατεύθυνση της ανατροπής των εντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών νόμων και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής. Γιατί ο δρόμος για μία άλλη κοινωνία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πάλης για ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα. Γι’ αυτό θα μας βρουν μπροστά τους. Η εξέγερση του Δεκέμβρη ήταν μόνο η αρχή. Είναι η ώρα να δώσουμε τη δική μας απάντηση στην κυβερνητική επιθετικότητα και να ξαναπιάσουμε το κόκκινο νήμα των αγώνων του Μάη-Ιούνη ,του άρθρου 16 και του Δεκέμβρη.Το επόμενο διάστημα είναι αναγκαίο να ξεσπάσουν σκληροί εργατικοί αγώνες απέναντι στις επιθέσεις της Ν.Δ.. το φοιτητικό κίνημα πρέπει όχι μόνο να σταθεί αλληλέγγυο στους αγώνες αυτούς αλλά να συμμετάσχει ενεργά στο συντονισμό και την κλιμάκωσή τους. Εχουμε μπροστά μας την Γενική Απεργία στις 2 Απρίλη και είναι μια καλή ευκαιρία να δείξουμε στην κυβέρνηση ότι δεν υποχωρούμε αλλά θα συνεχίσουμε με αγώνες μέχρι να κερδίσουμε αυτά που μας ανήκουν, τον δρόμο τον έχουν δείξει οι μεγάλοι πανεργατικοί αγώνες στην Ιταλία, Γαλλία (Γουαδελούπη) Ισπανία!



Δε θα πληρώσουμε εμείς την κρίση τους

Διεκδικούμε:

o Καμία συζήτηση για την κατάργηση/περιορισμό του ασύλου – Διεύρυνσή του σε σχολεία και χώρους εργασίας
o Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους και όλες
o Αύξηση της χρηματοδότησης τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ
o Κατάργηση - απόσυρση του νόμου πλαισίου
o Ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (χωρίς προαπαιτούμενα, προπαρασκευαστικά έτη και περιορισμούς)
o Κατάργηση της βάσης του 10
Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
Κατάργηση των Κέντρων Ελευυθέρων Σπουδών
Κατάργηση της λίστας συγγραμμάτων

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 1/4
AULA 12 :OO

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου